zaterdag 23 juli 2022

Dag 5 20 juli New York - Miami

Ja, zoals in de titel staat is het gelukt….maar het heeft wel wat moeite gekost.

Het begon ‘s morgens om half 6, toen kwam het eerste appje van Alain binnen. Ze zouden ervoor zorgen dat hij voor 8 uur uit het ziekenhuis ontslagen zou worden. Rond 7 uur was ineens zijn bloeddruk te hoog dus weer een complicatie……en nog geen dokter gezien. Hij had ook constant een bewaarder bij hem omdat hij zo lekker eigenwijs was de eerste dag om te proberen om zijn infuus eruit te trekken en weg te gaan…in zijn verwarde toestand.

Wij hadden ondertussen de koffers klaar staan, gingen ontbijten en wachten op de taxi. Nou ja taxi…het was een mega SUV dus reden in stijl New York uit. Eerst langs het ziekenhuis om Alain op te halen. We hadden al een richt gekregen dat ik approved was om naar boven te komen om hem op te halen.

Daar nog met de dokter gesproken en hij gaf groen licht! We mochten gaan….papieren voor het ontslag getekend en daar gingen we.

De SUV wachtte netjes op ons en na eenritje van een half uurtje waren we ruim op tijd op het vliegveld. We scoorden gelijk een rolstoel voor Alain aangezien hij nog steeds niet goed kan lopen. Hierdoor kregen we begeleiding op het vliegveld en konden we de rijen overslaan. Hij had nog niks gegeten dus na de security kreeg een hij breakfast burrito van Wendy’s. Toen zaten we heel snel en als eerste in het vliegtuig! Van je nood een deugd maken toch?

Na deze vlucht van 3 uur kregen we weer rolstoelbegeleiding tot aan de bagage band. Daarna moesten we zelf maar verder kijken. Het was best nog een aardig eindje van de autoverhuurbedrijf maar Alain deed het prima. Gewoon rustig aan en hij moest het tempo maar bepalen. Daar bij Hertz aangekomen kregen we mooie minivan mee, een Dodge Grand Caravan. We pasten erin! En de koffers ook Op naar het hotel!

Voor mij was dit ook allemaal best spannend omdat ik nu alles moet rijden. Dat was wennen! Maar met behulp van bijrijder/navigator Megan zijn we veilig bij het hotel aangekomen.  We hebben besloten om hier valet parking te doen omdat we anders een paar straten naar een garage moesten lopen en dat gaat nu ff niet met Alain.

Koffers op de kamer gelegd, ff bijkomen van de reis en toen hadden we wat boodschappen nodig want we hadden geen drinken of eten. Leslie, Jasmijn en ik gingen de auto weer ophalen. Megan bleef bij Alain. Was er ineens een stroomstoring bij het hotel en heel het blok zat zonder stroom, hierdoor kan de auto niet uit de garage gehaald worden. We liepen een klein rondje door het hotel om de boel te verkennen en gelukkig  was onze auto intussen wel klaar.

Op naar Publix..,hier hebben we eten voor vanavond gehaald en genoeg water en andere dingen om deze paar dagen hier in Miami door te komen. Toen we terugkwamen, na een kleine detour omdat we verkeerd reden, lag Alain al te slapen. We hebben wat kleins gegeten en toen gingen we allemaal slapen. We waren op van alle emoties, stress, spanningen….

Morgen weer een nieuwe dag!

1. Tjee wat een verhaal. Sterkte voor Alain, hopelijk weer spoedig de oude en jullie toch nog vakantie pret.