zondag 17 juli 2022

Dag 1 16 juli Heathrow-New York

 Met een klein kwartiertje vertraging zijn we vertrokken van Schiphol. Het was een klein vliegtuigje en de vlucht duurde maar kort. Wel kregen we onderweg nog een flesje water en een zakje chips. Toch fijn!

Op Heathrow moesten we switchen van terminal. We kwamen aan op terminal 5 en moesten naar terminal 3 maar dat was allemaal geen probleem want het stond heel duidelijk aangegeven. Wel nog een keer door security…. Daar snap ik eigenlijk niks van want dat heeft iedereen al een keer eerder gedaan. Maar goed, hier ging het wel supersnel en toen was het wachten op de volgende lange vlucht. 

Eerst even een drankje doen want zoiezo was de gate nog niet bekend. Toen die op de schermen kwam, zijn we er maar gelijk naar toe gelopen en het boarden was al begonnen. Dit was wel een groter vliegtuig en het duurde ook even voordat iedereen aan boord was. Leslie, Megan en jasmijn zaten naast elkaar en ervoor zaten Alain en ik. Naast ons zit nog een stille jongen dus daar hebben we geen last van gehad. Wel onderweg wat turbulentie…een vrouw kreeg zelf een paniekaanval. Gelukkig geen maskers die naar beneden kwam ;-) ook hier aan boord werden we goed verzorgd, we kregen een maaltijd met rijst en vegetarische curry. Met een broodje, salade en crackers erbij. Was wel te doen. Later kregen we nog een ijsje en vlak voor het landen een broodje pulled beef. Ik heb zelf niet veel films gekeken maar meer geprobeerd te slapen want ik was erg moe. Death on the Nile heb ik gezien en nog een stukje van Matrix Resurrection. 

Aankomst op JFK verliep vlot totdat we bij de Immagrations aankwamen. Ik geloof dat er wel 20 balies waren waarvan er maar 4 ofzo bezet waren. Hier hebben we dus midden in de nacht (voor ons gevoel) nog een uur moeten wachten. Pffff ik was er zo klaar mee….. en toen met de taxi naar het hotel. Omdat we met z’n vijven zijn, konden we niet in 1 taxi dus moesten we opsplitsen. Megan en ik in 1 taxi en Alain met leslie en jasmijn. Rit duurde 3 kwartier denk ik en toen waren we er eindelijk…..

We kregen een extra kamer…ik had een 5 persoons geboekt maar die was er niet dus kregen leslie en jasmijn hun eigen kamer op de 8e verdieping. Wij zitten nu op de 26e. Lekker douchen en daarna proberen meer te slapen…..het is tenslotte al 01.25 hier in New York.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten