woensdag 20 juli 2022

Dag 2 17 juli New York

De blog is een paar dagen vertraagd. De reden hiervan volgt in het verhaal van vandaag…

Helaas erg slecht geslapen, ik heb het idee dat ik geen oog dicht heb gedaan en Alain ook niet. Vandaag staat de hop on hop off bus gepland. Om 9.30 uur kwam de eerste bus. Bij dit hotel zit ontbijt inbegrepen en we hadden gisterennacht al afgesproken om bijtijds te ontbijten. Dus op het afgesproken tijdstip waren we beneden en konden allerlei ontbijt spullen zelf pakken. Goed geregeld! Er waren oa bagels, french toast, eggs, fruit en nog meer. Hiervan hebben we ruimschoots gebruik gemaakt.

Na dit ontbijt de spulletjes gepakt en naar de bushalte gelopen. Hier mijn uitgeprinte qrcode laten zien maar volgens het apparaat was er een nieuwe qr code van toepassing. Maar die stond in mijn mail en had ik nog niet geprint…pfff wat een gedoe met mijn jetlag om dat zo nog te regelen, eerst een hotspot aangemaakt op Alain z’n telefoon en toen kon ik het binnen halen en gelukkig….deze qr code werkte! De 5 tickets werden uitgeprint en we mochten mee. We hadden plekjes boven op en gingen lekker in de wind zitten want het was al behoorlijk warm. We begonnen met de down town route. We hebben alle hoogtepunten via de busrit gezien. Natuurlijk zie je dan niet alles van dichtbij maar dan moet je uitstappen en wij wilden juist het rondje maken. Oa Empire State Building, Chrysler building, Brooklyn bridge….

Na het rondje zijn we uitgestapt vlakbij Times Square. Stukje gelopen, wat rond gekeken en toen een drankje gedaan bij het Hard Rock Cafe! Waar Megan ook een shirtje heeft gekocht. Toen naar de volgende halte voor de uptown route, onderweg met het lopen zagen we nog het theater waar Megan en ik dinsdagavond heen gaan. En natuurlijk een aantal foto’s gemaakt. Tegenover de halte was een Deli dus hebben we gelijk lunch gehaald met het plan om dit op te eten in Central Park. Je kon wel merken dat het nu al wat later op de dag was want we hebben een tijdje in de file gestaan met de bus. Trouwens bij de halt e zelf was het ook druk maar gelukkig konden we gelijk met de eerste bus die kwam mee. Omdat we zolang al zaten, zijn we bij de eerste uptown stop eruit gegaan. Dat was bij The Met museum. Daar heeft Megan een kleine sanitaire stop gedaan en hebben we bij een straatkraampje wat te drinken gehaald voor bij de broodjes.

Dus een bankje opgezocht bij de beren standbeeld en daar de broodjes gegeten en de grote flessen cola (591 ml) gedronken… en om dat weer te verbranden een rondje om The Met museum zelf.

Toen zagen we al een bus voor ons aankomen dus die hebben we gelijk gepakt om het rondje af te maken. Ook nu was het onderweg nog drukker voor de bus. We hadden wel weer plekjes bovenin… maar op een gegeven moment stopte die en ging op dat punt 20 minuten stilstaan. Daar hadden we geen zin in om op te wachten dus we stapten uit en gingen verder lopen. We wilden richting Bryant Park om daar te relaxen en een marktje te bezoeken die we onderweg met de bus al hadden gezien. We maakten eerst een tussenstop bij Rockefeller center. Daar in de waterfonteinen gestaan zonder nat te worden…alhoewel dat helemaal niet erg was geweest want het was bloedheet! Toen nog naar FAO Schwarz…een speelgoedwinkel waar je van alles kan doen en kopen. Een beetje vergelijkbaar met hamley’s. Ook nog naar de Nintendo store gegaan. Nadat de kids uitgespeeld waren, gingen we verder lopen.

We kwamen langs een drogisterij en aangezien we nog tandpasta en wax nodig hadden, zijn Megan en ik naar binnen gegaan terwijl de rest buiten bleef wachten.  Toen we de spullen hadden gevonden, werden we ineens omgeroepen in de winkel. Josephine and Megan to the first floor please… ik ging Megan roepen en we lopen naar benden. Daar zien we jasmijn heel druk zwaaien naar ons dus wij sprinten naar buiten….ligt Alain daar op straat. Helemaal te shaken en verward….jezus wat is er gebeurd!! Allemaal omstanders eromheen, gelukkig heel fijn geholpen. Gelijk op zijn zij gelegd en leslie heeft zijn mond open gemaakt want hij beet op zijn tong… Megan zag dit en kreeg ondertussen ook een paniekaanval….dus zij moest ook gaan zitten en rustig worden. Ambulance was ondertussen gebeld, en Alain begon een beetje al bij te trekken.