zaterdag 20 augustus 2022

Dag 26 10 augustus Orlando - Cocoa Beach

Vandaag moesten we de villa verlaten. Wat jammer! Rond 8 uur opgestaan want we moeten voor 10 uur eruit. We hadden nu alles in de koffers gedaan zodat we geen losse tassen meer hadden, alleen nog zwemspullen apart en 2 kleine koffers voor de laatste 2 dagen. Rond kwart voor 10 reden we weg. Op naar Kennedy Space Center. Hierheen reden we een klein stukje voor de snelweg 4 maar al snel namen we een afslag naar de tolwegen. Dat scheelde met de drukte. We zien later wel wat we er precies voor moeten betalen via Hertz.

Rond 11 uur kwamen we aan. Eerst parkeren voor 10 dollar. Een stuk goedkoper dan universal  ;-)

Ook in het park zelf was het een stuk rustiger. We gingen eerst naar Heroes and Legends. Mooi om dat allemaal getoonsteld wordt. Echt om z’n Amerikaans. Daarna door de Rocket Garden gewandeld naar de volgende hal. Hier was een soort ride met een film erbij. Wij kozen voor de Rode Planeet. Achteraf stonden we hier een uur voor in de rij. Dat hadden we niet verwacht en eigenlijk was het te lang voor wat het was.

Hierna gingen we de bustour doen. Echt met een grote bus over het terrein rijden naar een andere plek. Waar we de grote Apollo zagen en ook nog het grootste gebouw van USA waar wel 3 Empire State Buildings inpassen. Niet te geloven.

Met de bus weer terug en hier ook nog de space shuttle programma bekeken. Hier kon je ook een space shuttle lancering meemaken maar dat hebben we niet meer gedaan. Het was weer een lange dag en we hadden genoeg space gezien.

We reden verder naar het hotel met een tussenstop bij Outbacks Steakhouse want we hadden vandaag na het ontbijt alleen een ijsje op, wel een mega ijsje maar we hadden nu wel trek gekregen. Natuurlijk namen we vooraf een Bloomin Onion. Dat is een schaal gefrituurde ui. Heerlijk!

En daarna spare-ribs, daar krijgen we geen genoeg van in Amerika. Die zijn echt geweldig! Toen we alles ophadden, gingen we op zoek naar het hotel. Wat een leuk plek! Soms heb je weleens dat je eigenlijk ergens wel langer zou willen blijven dan geboekt en dat was zeker hier het geval. We zaten op de first floor, dat is in Amerika op de begane grond, met een terrasje aan de achterkant met gelijk toegang tot het zwembad. Ideaal! Megan had echter last van haar buik dus zij ging niet zwemmen maar wij maakten nog wel gebruik ervan. Het was een lazy river en je kon ook banden ervoor pakken en gebruiken. Het was tot 10 uur open dus daar hebben jasmijn en leslie zeker van geprofiteerd. Daarna nog een beetje tv gekeken en we gingen slapen…..Morgen op naar Fort Lauderdale voor onze laatste overnachting in Amerika…